måndag 3 september 2012

Västkusten vs Turkiet!


En äkta Göteborgare skulle hellre dö än bli påkommen med att äta kräftor som fiskats någon annanstans än längs Västkusten. Turkiska eller kinesiska kräftor som köps i frysdisken på Ica är inte att tänka på. Jag tycker nog att havskräftor kostar mer än de smakar. Visst kan de vara himmelskt goda men lika ofta är de lite mjöliga i konsistensen och då har de visst kokat lite för länge. Nej, jag äter hellre många kräftor och jag som kommer från skogen bryr mig inte om ifall de är från Turkiet eller Kina.


Turkiska eller kanske kinesiska!


En skaldjursbomb med färska skaldjur slår det mesta!



2 kommentarer:

Susanne sa...

Hej!
Jag säger som du....bryr mig inte heller ;)) Ser jättegött ut!!
kram susanne

Nina sa...

Tjo, så mycket gott!!